Dag 2: sappen en suppen

detox groene sapjes mypinspiration jabasup Dag twee van het detoxen stond in het teken van sappen en suppen. Persoonlijk vond ik dag twee prima te doen. Het ochtendsapje was lekker zoet al was de ondertoon van groene kool en broccoli niet helemaal mijn ding. Het was in ieder geval wederom een sapje dat ik gedurende de ochtend nog lekker na kon beleven. Mijn maag is duidelijk in protest tegen de sapjes.

Chocolade cupcakes

Gedurende de dag had ik zo wel mijn moeilijke momenten. Op kantoor rondde iemand haar stage succesvol af en ze had overheerlijke chocolade cupcakes gebakken. Ik ben er wel bij gaan zitten maar oh wat was de verleiding groot. Overigens leven ze daar enorm mee en vonden ze het zielig voor me. Maar het is niet zielig. Ik heb tenslotte zelf gekozen voor het detoxen.

Sporten

Gedurende de detox week probeer ik zoveel mogelijk te bewegen. Dat helpt bij het afvoeren van alle afvalstoffen en is ook nog eens goed voor je lichaam. Maandag deed ik alles op de fiets en fietste ik toch bijna 10 kilometer. Dinsdag besloot ik te gaan sporten met mijn oudste. 3 kwartier in de sportschool. Ik heb het gered maar vraag niet hoe. Alle apparaten gingen een tandje lichter en de loopband een beetje minder snel. De kracht is er even uit.

Suppen

Min of meer onverwacht besloot ik om me in de avond met de oudste nog aan te sluiten bij een sup les van Jabasup. (suppen is stand up paddeling, of te wel, staan op een soort surfboard en dan paddelen). Oudste wilde al een tijdje mee met het suppen en gelukkig konden we nog aansluiten. We maakte een prachtige tocht over de Reeuwijkse plassen. De plassen waren ook voor mij nieuw en best wel een uitdaging omdat daar toch meer golfslag was dan in de Goudse grachten. Gecombineerd met een lichte hoofdpijn en vermoeidheid was het een grote uitdaging. Maar wat was het mooi om de dag af te sluiten op het water. Zonsondergang vanaf een plank. Beter wordt het leven niet.

Tips na dag twee:

  • Zorg voor een goede deodorant. Je lijf ruimt echt aan alle kanten op.
  • Maak gerust een lijstje van alles dat je moet doen. Ik ben echt 100 keer op en neer gelopen omdat ik van alles vergat.
  • Blijf bewegen. Beweging is goed voor maar luister naar je lijf. Gaat het niet? Doe dan een tandje lichter.
  • Doe iets leuks. Voor mij was het suppen echt een beloning voor mezelf en daardoor vergat ik ook even het sappen.

Leave a Comment

*